Досягнення

Початок другої половини XX століття характеризується глибоким осмисленням результатів розвитку природничих наук, до життя покликали і спеціалізовану фізико-математичну освіту школярів. Було створено нові навчальні програми та спеціалізації на фізичних та математичних факультетах вищих навчальних закладів світу. Для втілення нових освітянських ідей — вузької та глибокої спеціалізації — необхідно було готувати найталановитішу молодь ще за шкільної лави. Цю роль взяли на себе спеціалізовані фізико-математичні школи при провідних університетах країни. У 1963 році академіки В. М. Глушков, А. М. Колмогоров, І. К. Кікоїн та М. О. Лаврентьєв стали ініціаторами відкриття спеціалізованих фізико-математичних шкіл при провідних університетах колишнього Радянського Союзу: Київському, Ленінградському, Московському та Новосибірському.

Створення Київської спеціалізованої школи-інтернату вирішувало кілька важливих на той час проблем. По-перше, цим підкреслювалась і підтримувалась популярність математики та фізики в Україні, по-друге, Київський університет отримав можливість впливати на до-університетську підготовку своїх майбутніх студентів з урахуванням специфіки тих факультетів, де фізика та математика викладаються поглибленими курсами.

По-третє, створення інтернату надавало можливість залучати до навчання найбільш обдарованих дітей з будь-якого куточка України, прищеплювати їм навички самостійного наукового мислення, озброювати всім, що необхідно для сприйняття університетських курсів.
З перших днів існування школи-інтернату до викладацької роботи керівництва роботою гуртків та факультативів, ведення спецкурсів були залучені викладачі та науковці природничих факультетів — професори Шишловський О. А., Кованцов М. І., Чарін В. С, Калужнін Л. А., Михайловський В. І., доценти Борбат О. М., Кучеренко Є. М., Вишенський В. А., Кириченко А. М., Шайкевич І. А., Руденко А. Г. та інші.
Учні школи-інтернату залучались до наукової роботи в лабораторіях та кафедрах механіко-математичного, фізичного, радіофізичного факультетів та факультету кібернетики. Ця взаємодія надалі ставала все тіснішою, тому в липні 1992 р. Постановою Кабінету Міністрів України Республіканська спеціалізована школа-інтернат фізико-математичного профілю була реорганізована і на її базі створено Український фізико-математичний ліцей.

Тільки в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка на природничих факультетах працює понад 90 вихованців ліцею, серед них доктори наук, зокрема О.К.Закусило, М.М.Леоненко, М.В.Карташов, В.М.Сисоєв, Л.В.Поперенко, В.Г.Самойленко, М.Ф.Городній, О.І.Черняк, кандидати наук, доценти О.Г.Ганюшкін, С.А.Овсієнко, Д.А. Номіровський, та інші. Київський інститут прикладних проблем екології, геофізики та геохімії, а також Центр менеджменту та маркетингу в галузі наук про землю ІГН НАН України очолює вихованець ліцею, член-кореспондент НАН України М.А.Якимчук.

Наші випускники успішно працюють не тільки на Україні, а й за її межами. Серед них Філачов Сергій — директор Московського інституту іонної оптики, Пітербарг Леонід професор Каліфорнійського університету (США), Кияшко Сергій генеральний директор московської фірми “Дедал”, яка має свої філіали не тільки в Росії, а й в Україні. І цей список можна продовжувати і продовжувати.

У 1991 році ліцей отримав нові приміщення. Це просторий комплекс, збудований за індивідуальним проектом на околиці міста біля корпусів природничих факультетів Київського національного університету. Комплекс ліцею вписався в ансамбль університетського містечка, що дає змогу викладачам університету активно працювати в ліцеї, а його учням — в університеті.
Український фізико-математичний ліцей Київського національного університету імені Тараса Шевченка — це унікальний навчальний заклад, де зібрано 360 талановитих дітей з усіх регіонів України.


За останні шість років усі випускники ліцею стали студентами ВНЗ, з них 90% – студентами Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Крім цього, на Всеукраїнських олімпіадах з математики, фізики, інформатики та хімії учні ліцею постійно виборюють призові місця.
Щороку вихованці ліцею входять до складу збірних команд України на міжнародні олімпіади з математики, фізики, хімії та інформатики. Лише за останні вісім років ліцеїсти вибороли для України 6 золотих, 14 срібних та 15 бронзових нагород. 

Навчаються у ліцеї з 9-го по 11-й клас. Набір учнів здійснюється тільки до 9-го класу. Випускники ліцею мають змогу вступати на природничі факультети Київського університету за співбесідою. Мова навчання в ліцеї – українська, іноземна – англійська.

Ліцей підключено до міжнародної телекомунікаційної мережі “Інтернет”. Навчання, 5-разове харчування в ліцеї безкоштовне.
Переможці (І диплом) III етапу Всеукраїнської олімпіади з математики, фізики та призери IV етапу Всеукраїнських олімпіад з цих предметів зараховуються до ліцею без екзаменів. Учасники олімпіади можуть бути запрошені до ліцею на вступні іспити до 9-го класу. 


Рівень підготовки учнів ліцею з математики, фізики, хімії та інформатики відповідає міжнародному рівню і заслуговує високої оцінки. Його забезпечують понад 75 кваліфікованих вчителів ліцею та викладачів Київського національного університету імені Тараса Шевченка, яким, крім вчених ступенів і категорій, притаманні професіоналізм, чуйність, доброзичливість, вимогливість, високий інтелект, широке коло інтересів та вмінь, творчий особистий світогляд.
Математика, фізика та інформатика викладаються за спеціальними програмами, що розроблені викладачами ліцею та національного університету.
Програми інших предметів відповідають державним загальноосвітнім програмам для 9, 10 та 11-х класів.
Для викладання спеціальних предметів, факультативних курсів та керування науковими гуртками залучаються викладачі національного університету та співробітники науково-дослідних інститутів Національної академії наук України. 
Традиційними стали свято Посвячення в ліцеїсти, фізичні бої, щорічна науково-практична конференція. Протягом учбового року в ліцеї проходять Тижні з навчальних предметів. Особливий інтерес викликають грандіозні дійства — «Математичне ШОУ», «Брейн-ринг з інформатики», які завершуються нагородженням призерів з усіх конкурсів. Неодноразово в ліцеї проводились Всеукраїнські Турніри юних фізиків та математиків. Зокрема, в жовтні 2004 року в ліцеї проходив VII Всеукраїнський турнір юних математиків де команда ліцею виборола перше місце.
Користуючись нагодою, запрошуємо учнів 8-х класів, що відчувають потяг і мають здібності до фізико-математичних наук, на вступні екзамени. Звертаємось і до педагогів та батьків. Ви зробите корисну послугу талановитим дітям, допомігши їм вступити до УФМЛ КНУ ім. Т.Шевченка.
Проте батьки й учні повинні знати, що в фізико-математичному ліцеї Київського університету не лише цікаво, а й значно важче і складніше навчатися, ніж у загальноосвітній школі. 
Навчання в ліцеї потребує постійного напруження, цілеспрямованості, зібраності, уміння раціонально витрачати сили, мати високі моральні та вольові якості. Лише для учнів з сильною вдачею, прагненням до знань наш ліцей може відкрити шлях до науки, сприяти виробленню в них позитивних рис характеру, розвивати покликання, необхідне людині творчої праці, що хоче присвятити себе науці.
Бути учнем фізико-математичного ліцею Київського національного університету ім. Т.Шевченка — велика честь. Це значить наполегливо трудитися, любити науку, вчитися і працювати так, щоб принести якнайбільшу користь народові України. 
(Зі статті завідувача кафедри математики УФМЛ КНУ імені Тараса Шевченка Савченка Л. М. – 2005 р.)

Коментарі закриті.