Відповідно до Угоди, цього року Україна вперше взяла участь в американській програмі SSEP(Student Spaceflight Experiments Program) з розвитку наукової та STEM-освіти, організованої Національним центром освіти наук про Землю та космос США (NCESSE) та Інститутом космічної освіти імені Артура Кларка (Arthur C. Clarke Institute for Space Education) за підтримки НАСА (NASA).
Для участі в Національному етапі SSEP.UA 2021-2022 – MISSION 16 “Програма відправки шкільних проєктів на МКС” було відібрано 16 проєктів учнів Українського фізико-математичного ліцею КНУ імені Тараса Шевченка.
Всі проєкти виявилися цікаві та різноманітні, частина з них направлена на вирішення практичних проблем космонавтів під час довготривалих місій. Наприклад, як попрати одяг або чи зміниться процес розщеплення капсул ліків в умовах мікрогравітації. Проте левова частка робіт ліцеїстів була присвячена створенню екосистем в умовах мікрогравітаці: починаючи з ціанобактерій і закінчуючи складними взаємодіями між жуками та паразитичними грибами, можливостями існування екосистеми хлорела-ікринки тюльки, тощо. Серед інших також були проєкти, направлені на дослідження «хімічних» процесів дифузії та росту кристалів. Цікавилися учні і питаннями впливу мікрогравітації на здоров’я людини, але оскільки не було можливості робити такі експерименти напряму, тобто на людині, були знайдені цікаві модельні об’єкти: щавель та дріжджі. Висвітили в своїх проєктах учні і проблему вирощування рослин у Космосі, що також є чудовою тенденцією.
Проєктом фіналістом від ліцею стала робота «Роль пероксисом в обміні фосфоліпідів в умовах мікрогравітації», авторами якої є учні 11-г класу Олійник Архип-Володимир, Саченко Тарас та Кущ Владислав на чолі з вчителем-фасилітатором проєкту – вчителем біології ліцею Решетнік Євдокія Миколаївна!
Почесними відзнаками оцінено проєкти: «Зростання кристалів неорганічних речовин (на прикладі NH4H2PO4) в умовах мікрогравітації та на Землі», авторами якого є учні 11-б класу Ляпунова Анастасія, Шкуропацький Павло, Іванов Артем, Любімов Олександр, Куркін Тихон та «Розвиток насінини Raphanus sativus в умовах мікрогравітації», авторами якого є учні 11-б класу Малютіна Марина, Гончар Михайло, Вітрук Христина, Ольхович Андрій, Васильєв Федір.
78 учнів-авторів проєктів отримали Сертифікати учасників!
Велика подяка за активну підтримку роботи над проєктами вчителям-фасилітаторам учнівських проєктів: вчителю біології Латишенко Людмилі Анатоліївні та вчителю географії Мельник-Мірзоян Арміне Лаврентіївні! Бажаємо учням ліцею успіхів у формуванні нових проєктів у Новому році, адже саме їх ідеї змінюють Світ!!!
Коментарі закриті.